torsdag 15. oktober 2009

Varme langs route 18

Ja da, varet har vart helt stralende siden jeg kom til Japan. Narmere 25 grader sa svetten rant de forste dagene jeg gikk. Men i Karuizawa ble det noe kaldere om natten, men varmt om dagen, og slik har det ogsa vart de to siste dagene. Riktig sa varmt rundt 20 grader i dag, der jeg gikk langs rout 18 og skjonte at Japan ogsa er bilens land. Jeg angret en stund pa at jeg la om ruta, men sa tittet jeg opp pa de hoye fjelltoppene pa rundt 1500-2000 som omkranser dalen jeg gar i, og skjonte at damen hadde det best her med blomster, vakre hager, rismarker, frukttrar, elver sma og store, parker og et historisk museum som viser at japanerne la langt foran oss ogsa for 1500 til 2000 ar siden.
I morgen er jeg ikke helt sikker pa hva byen heter, men det er like i narheten av Nagano. Har funnet en hotellkjede som har spesialisert seg pa a vare tett inntil rout 18, og det gjor det lettere for meg a finne frem. I dag ble jeg faktisk sa selvsikker pa at jeg vet hvor jeg er, at jeg tok en liten rundtur og havnet i en park hvor jeg la meg ned og bare not a vare til.
Hokusai? Jeg tror han synes det gar litt smatt med meg, ja ogsa ser han ingen grunn til a bo pa hotell, han mener det er langt hyggeligere a bare ligge i gresset. Akkurat det er jeg enig med han i, unntatt om natten! Men sa er jo jeg menneske, og han bare noe i min fantasi.

Maritasan

1 kommentar:

  1. Det høres godt ut å ligge i en park - om dagen. Her har kuldegradene skremt inn pelargoniene og bitt georginene i bladene så jeg må grave opp røttene. Men himmelen er høy og blå over de høstgule trærne.
    Har du lært deg noe japansk, eller er det helt kinesisk? Og har du testet de varme badene? Det er sikkert ømme muskler godt av.

    God tur videre.
    Kari K.

    SvarSlett