torsdag 25. mars 2010

Der skulle jeg ha vøri

Nesten ikke til å tro, men Hakuho vant over kjempen Baruto. Det beviser at tyngde ikke er alt i sumo, men evnen til å tenke taktikk og vite hvordan! Ja, der skulle jeg ha vøri, men her sitter jeg på prærien og ser snøhaugen på terrassen smelte, og får glede meg over det. Den er beinhard og urokkelig, omtrent som de store sumogutta. Jeg skulle gjerne sett da Kotomitsuki med et kraftig støt dumpet Harumafuji ut av dohyen og rett i fanget på Baruto. 188 kilo i fart er ganske tungt. Ikke vet jeg hva som skjedde med låra til Harumafuji. I alle fall blir det ikke nevnt i Japan times! Men som alle kvinner vet, sumo er ikke for pyser!
Mens jeg skriver disse ord forebereder kara seg til den 12 kampen, Hakuho står med 11-0, mens Baruto altså må innse ett tap. Likevel går alt hans vei, så han også når oseki-nivået!
Å, jeg skulle så gjerne vært i Osaka, gått under blomstrende kirsebærtre (har alt fått bidler fra venner i Japan), før jeg inntok hallen jeg satt i for to år siden og heiet på heltene!
Sukk!

Marito

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar